Turpinās Erasmu+ projekta “Starpvalstu mobilitātes – moderns īsceļš uz profesionālo pilnveidi realizācija.

Katra mobilitātes dalībnieka vizīte tiek iepriekš izplānota un sagatavota. Ārzemju sadarbības   partneri  gādā par izmitināšanu, profesionālajām vizītēm, kultūras programmu.  Projekta koordinatore Marita Deņisova rūpējas par līgumu slēgšanu, ceļojuma dokumentu sagatavošanu, atskaišu sagatavošanu, seko rēķinu apmaksai.   Katrs mobilitātes dalībnieks, ierodoties mērķa valstī,  tiek sagaidīts, izmitināts viesnīcā.  Katru dienu partneru  pārstāvja pavadībā mūsu skolotājs dodas vienā vizītē – vai nu atbilstoši profilam apmeklēt kādu mācību iestādi un vērot mācību procesu, vai arī bauda kultūras dzīvi.

 

Skolotājas Skaidrītes Veinas profesionālā vizīte Itālijā, Rimini 2015. gada novembrī.

Tā kā Skaidrīte Veina uzsākusi vadīt auklīšu apmācību mūsu skolā, ārzemju mobilitātes galvenais mērķis -  iepazīties ar Itālijas kolēģu pieredzi bērnu aprūpes speciālistu sagatavošanā. Uzsvars tika likts uz kolektīvās aprūpes un audzināšanas procesu analīzi  dažādās bērnu aprūpes iestādēs. Rezultātā tika gūtas atziņas, kas būs izmantojamas  auklīšu mācību procesā Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā.

Apmeklējot  „Alessandro Baldini” privāto bērnudārzu, kas atradās Rimini vecpilsētā, nācās secināt, ka darbs ar bērniem noris, ievērojot bērnu individuālās intereses un spējas. Dažādos nodarbes veidus bērni izvēlas no skolotāju piedāvājuma un netiek piespiesti darīt to, ko nevēlas. Ļoti cieša ir saikne ar vecākiem. Katru dienu audzinātājas sazinās ar katru no vecākiem un ziņo par bērna sasniegumiem.

 Savukārt Milpiedi sociālā kooperatīva bērnudārza modernajās telpās mācību un audzināšanas process norit pēc Montesori sistēmas.

Mācības norit speciāli sagatavotā mācību vidē, kuras pamatā ir 5 mācību bloki: praktiskās dzīves materiāls, sajūtu materiāls, matemātikas materiāls, valodas materiāls, pat kosmiskās audzināšanas materiāls.

Ir atsevišķa telpa atpūtai, bet neviens bērns netiek mudināts vai piespiests doties gulēt noteiktā laikā.

Montesori metodes pamatā ir viņas novērojumi un izpratne par bērnu tādu, kāds viņš ir, nevis kādu viņu grib redzēt pieaugušie. Darbiniekiem šajā iestādē jābūt īpaši profesionāli sagatavotiem.

Tika noorganizēta arī profesionālā vizīte „Gulio Cesare” licejā.  Šajā mācību iestādē aptverti skolēni no 7. līdz 11. klasei. Jau ar pirmo gadu ir izteikta specializācija vairākās nozarēs. Tātad  Itālijas skolās jau 7. klasē jāizdara sava profesionālā izvēle.

Skolotājai Veinai prieks, ka izdevās apmeklēt arī brīnumaino un īpašo minivalstiņu Sanmarīno. Neaizmirstamas un ne ar ko neaizvietojamas sajūtas!”atzīst Skaidrīte.

 

Interesanta izdevās  sadarbība ar uzņēmējorganizāciju „Sistema turismo”, kas jau daudzus gadus specializējas izglītības jomas projektos.

 

 

Kokapstrādes skolotāja Aigara Novika profesionālā vizīte Sofijā, Bulgārijā 2016 janvārī.

Aigars Noviks devās šajā mobilitātē, lai gūtu gan jaunu pieredzi savā darba laukā – kokapstrādes mācīšanā, gan arī lai paplašinātu savu vispārējo redzesloku.

Darba vizīte Bulgārijā Aigaram Novikam sākās, tiekotiesn ar sadarbības partneru vadību. Pirmajā darba dienā bija ieplānots Bulgārijas Universitātes apmeklējums.  Šeit skolotāju Aigaru  iepazīstināja ar iestādes studiju programmām mākslas un dizaina novirzienā. Skolotājs izmantoja izdevību vērot veidošanas nodarbības, kur tika veidotas formas no ģipša, māla vai plastilīna. Aigars novēroja, ka rasēšana nodarbībās notiek tikai datorizēti.

 Pēc tam Aigars Noviks apmeklēja izstādi, kurai  kā dāvinājums universitātei  izlikti slavenu mākslinieku darbi:  gan gleznas, gan skulptūras.

Nākamajā dienā Aigaram bija iespēja apmeklēt mēbeļu ražotni, kurā izgatavo mēbeles gan Bulgārijas, gan Vācijas tirgum. Tās ražo gan no lamināta, gan masīvkoka. Ar Eiropas struktūrfondu palīdzību uzņēmumā uzstādīti kvalitatīvi darbgaldi ar jaunāko tehnoloģiju pielietojumu. Tagad skolotājs zina, kādu tehniku viņš vēlētos redzēt arī mūsu skolas darbnīcā.

Nedēļas vidū mobilitātes dalībniekam bija brīvais laiks. Aigars iepazina valsts galvaspilsētu Sofiju. Pilsētas arhitektūra  mūsu kolēģim atgādināja Sanktpēterburgu. Aigars nobaudīja arī Bulgārijas nacionālo virtuvi. Ēdieni esot  asāki, bet garšīgi.

 

Aigars vēroja arī kokgriešanas pulciņa nodarbību  Sofijas jauniešu interešu centra apmeklējuma laikā. Neparasti, ka nodarbību vadīja meistare sieviete. Apmācības veids šeit neatšķīrās no mums ierastā. Telpu interjers iekārtots nacionālā stilā.

 

 

Atgriezies laimīgi mājās, kolēģis ir priecīgs par draudzīgo uzņemšanu, par savas komunicēšanās spējas pilnveidi ar jauniem cilvēkiem dažādās  situācijās. Atzinīgi viņš arī novērtē jaunās ceļošanas prasmes.Taču Aigars vaļsirdīgi atzīst, ka steidzami jāuzlabo angļu valodas zināšanas.

 

Projekta koordinatore Marita Deņisova

 




Vai Jūs atbalstāt ideju par jauniešu debašu kluba izveidi?