Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā (turpmāk BPVV), aktu zālē, siltā 29.aprīļa rītā norisinājās „Baltā galdauta svētki”.
“Baltā galdauta svētki” būtībā ir ģimenes diena. Šī diena ir dzīves ritma godināšana, kad laiks sakļauj dzimtu kopā. Māte ir svēta un godājama, arī maize, tās smarža ir svēta un tikpat godājama. Ir jāceļ godā latviskās tradīcijas, īpaši izvērtējot sevī esošās īpašības – godīgumu, strādīgumu, mīlestību, saticību, godaprātu un mīlestību pret savām senču saknēm, skolu un dzimteni.
Svētkos piedalījās BPVV klašu izglītojamie, kursu audzēkņi un pedagogi, vienoti kopā ieklausoties saimnieces, pirtnieces un mājražotājas Arnitas Melbergas emocionālajā stāstījumā par maizes cepšanu un tās smaržu, senlatviešu tradīcijām un ģimenes vērtībām. Kopīgi ar smaidu sejās sadzirdējām Krevicu ģimenes dziedājumu, kurš priecēja, jo tajā varēja saklausīt dzimtenes godāšanu, ģimenes saišu stiprināšanu un patiesu sirsnību.
22.04.2022. Rīgā, Ķīpsalas starptautiskajā izstāžu centrā, 14 jaunieši un divas pedagoģes no Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas (turpmāk BPVV) apmeklēja jauno profesionāļu meistarības konkursu “SkillsLatvia 2022”.
Šogad konkursanti tikās klātienē, lai pārbaudītu savas prasmes. Konkurss kalpo par unikālu satikšanās platformu izglītības iestādēm, darba devējiem un jaunajiem speciālistiem.
Izglītojamie piedalījās meistarklasēs, bija iespēja izmēģināt zīmēšanu ar 3D pildspalvu, pārbaudīt pirkstu veiklību, veidot arhitektūras tehniskos zīmējumus datorā.
BPVV izglītojamā Daniela Sīmane atzīst: “Ieguvu vēlmi piedalīties šajā konkursā! Aplūkojot jauno profesionāļu, frizieru darbošanos, iepriekš teiktu - es arī tā vēlos, savukārt, tagad varu teikt - es arī tā māku! Šogad biju konkursa vērotāja, bet nākošajā gadā labprāt konkursā piedalītos arī pati!”
22.04.2022. Rekavas vidusskolā notika “Skolu jauniešu pašpārvalžu sadraudzības vakars”, kurā piedalījās Balvu novada izglītības iestāžu pašpārvalžu izglītojamie. Pasākumā piedalījās arī Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas (turpmāk BPVV) pašpārvaldes izglītojamie.
BPVV izglītojamie Rekavas vidusskolā tika sirsnīgi sagaidīti, iepazīstināti ar izglītības iestādes vidi, kā arī Rekavas kultūras centra darbību.
Sākumā jaunieši piedalījās interaktīvās spēlēs, kuras saistītas ar iepazīšanos. Katra izglītības iestāde bija sagatavojusi prezentāciju un iepazīstināja ar skolu, kurā mācās, kā arī vēstīja par sasniegumiem, kurus ieguvuši, piedaloties dažādās aktivitātēs kopā ar pašpārvaldi.
Jauniešu pašpārvalžu dalībnieki kopīgi pavadīja laiku sarunās pie cienasta un tējas tases. Piedalījās arī dažādās aktivitātēs, kur bija iespējams iegūt jaunas zināšanas. Kā atzīst jaunieši, šādi sadraudzības vakari ir veids, kā iegūt jaunus draugus, pozitīvas emocijas, prasmes, kā arī lieliski pavadīt savu laiku.
Piektdien, 22.aprīlī, Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā viesojās sertificēts psihologs - atkarību profilakses speciālists, psihodrāmas un grupu terapeits Edgars Caics, lai runātu ar jauniešiem par atkarībām.
Atbilstoši skolēnu vecumposmam un aktualitātēm tika sniegta informācija par atkarību izraisošajām vielām un procesiem, to ietekmi uz bērnu un pusaudžu psihoemocionālo un fizisko veselību. Mudinātu skolēnus domāt kritiski par atkarības procesu un vielu lietošanas uzsākšanas cēloņiem. Nodarbībā vairāk tika izceltas vecumposmam raksturīgākās tendences, ekrānierīču pārmērības un jaunās atkarību izraisošās vielas, kā arī savstarpējo attiecību un mentālās veselības nozīme atkarības attīstībā.
Nodarbībās piedalījās BPVV 7., 8., 9. un 10.klašu izglītojamie.
Šodien, 21.04.2022., Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā (turpmāk BPVV) notika pēdējā nodarbība starptautiskā sadarbības projekta „Belikeyou” ietvaros, vairāku nodarbību ciklā izglītojamajiem apgūstot zināšanas par uzņēmējdarbību un video veidošanu. Šajās nodarbībās skolēni tika iepazīstināti ar ERASMUS+ iespējām, notika nodarbība, kā filmēt video ar mobilo telefonu, pēc kuras sekoja tikšanās ar vietējiem uzņēmējiem. Turpmākajās nodarbībās notika video veidošana. Pēdējā nodarbībā tika prezentēti izveidotie video un izvērtējām paveikto! Kā atzina viena no izglītojamajām, tad veidojot video par uzņēmēja viedokli, bija iespējams vairāk pievērst uzmanību teiktajam un ieklausīties viedoklī. Nodarbības tiek vadītas starptautiskā sadarbības projekta „Belikeyou” ietvaros, kura mērķis ir veicināt uzņēmējdarbības lomu modeļa izvēli skolēnu vidū. Vairāk informācijas par projektu ir atrodama projekta mājas lapā https://www.belikeyou.eu/.
No 11. līdz 13.aprīlim Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas skolotājas Santa Kaša un Krista Medne pārstāvēja skolu Erasmus + projekta “PandemiArt” 2021-1-FR01-KA220-SCH-000031526 pirmajā starptautiskajā tikšanās reizē Parīzē, Francijā.
Mākslas kalpošana cilvēcei ir daudzpusības un kultūras daudzveidības simbols un mantojums. Māksla, vienlaikus palielinot mūsu izpratni par cilvēciskajām vērtībām, norāda uz to, kas mums šobrīd ir vajadzīgs šajā pandēmijas periodā. Ja ir kāda lieta, kas var glābt cilvēci, tad tā ir vispārēja vienotība. Mākslas pastāvēšanas iemesls nav atkarīgs tikai no estētiskām vērtībām. No vienas puses, tā dziedē mūsu dvēseles dziļākās brūces, no otras puses, tā satricina mūsu spriedumus un dogmas. Mūsu projekta aktivitāšu pamatā būs mākslinieciskās prakses, kas satuvina cilvēkus, iedvesmo un vieš cerību epidēmijas procesā, kas ietver Covid-19 radītās bažas un neskaidrības. Projektā mēs aplūkosim tradicionālās mākslas prakses un digitālās mākslas pielietojumu no iekļaujošas perspektīvas. Mūsu mērķis ir radīt mākslinieciskus produktus ar digitālu saturu, aplūkojot mākslu no novatoriskas un mūsdienīgas perspektīvas kā indivīda brīvas izpausmes līdzekli. Pandēmija neapšaubāmi skāra visas nozares. Tomēr var teikt, ka skolas, kas apmāca cilvēkus, ir vienas no visvairāk skartajām šajā procesā. Lai gan mūsu projekts ir izglītības iestāžu partnerība, tā būs mūsu privilēģija pozitīvi izmantot izglītojošas aktivitātes, lai pievērstu uzmanību Covid-19 ietekmei un aizsardzības pasākumiem ar sociālo atbildību.
Pirmajā tikšanās reizē ar partnervalstu (Turcija (Trabzon), Turcija (Antālija), Rumānija, Polija un Portugāle) pārstāvjiem tika izstrādātas mobilitāšu aktivitātes, diskutēts par projekta stratēģijām, finansēm, kā arī riskiem, kas var skart projekta aktivitātes, ņemot vērā šobrīd pasaulē pastāvošo situāciju.
No 21. – 24.martam BPVV izglītojamie devās Erasmus + projekta “Be child – for an inclusive school” Nr. 2020-1-IT02-KA229-079175 mobilitātes braucienā uz Maķedoniju, Skopje.
Projektā kopumā piedaliīās 4 valstis – Itālija, Maķedonija, Portugāle un Latvija
Tika apmeklēta skola Petar Pop Arsov, kurā norisinājās daļa aktivitāšu. Otra daļa no aktivitātēm norisinājās ekskursiju laikā. Nodarbības bija radošas un izzinošas. Katras valsts un skolas pārstāvjiem bija iespēja prezentēt savu skolu un dzīvesvietu.
Projektā iesaistītajiem jauniešiem bija iespēja apmeklēt skaistas un ievērojamas vietas:
Galvaspilsētu Skopje ar iespaidīgo arhitektūru un vēsturi;
Otro lielāko pilsētu Ohridu un Ohridas ezeru;
Nacionālo parku “Mavrovo”, kur devāmies uz kalnu slēpošanas ciematiņu;
“Matka” kanjonu, kur bija iespēja doties ar kuģīti līdz alai kalnos.
Šī brauciena laikā jauniešiem bija laba iespēja gūt jaunus iespaidus, zināšanas un draugus, pilnveidot komunikācijas un saskarsmes prasmes.
“Zemes ceļš ir mana prāta ceļš, bet dvēseles ceļš – zvaigžņu.” Anna Krēmane
11.aprīļa pēcpusdienā Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā, siltā gaisotnē, kolēģi tikās ar Annu, lai baudītu dzejas un prozas lasījumus no Annas Krēmanes pirmās grāmatas “Pa zemes ceļu”. Annas dzeja un proza atspoguļo šo laiku, cilvēku attiecības un sajūtas.
“Es ieeju sevī un pazūdu domu labirintos. Te nav uzrakstu, norāžu. Tikai domas kā bultas lido uz priekšu…” (A. Krēmane)
Paldies Annai par šo brīnišķīgo kopā būšanu, par sajūtām un emocijām, kas dod gandarījuma un harmonijas sajūtu turpmākajam darbam. Vēlam Annai neapstāties un turpināt savas domas un sajūtas izteikt tik patiesos un vienkāršos vārdos. Lai ir vēl daudz jaunu literāro darbu un šī nav pēdējā grāmata, kura nonāk pie lasītāja!