Kā sagatavoties eksāmeniem pēc iespējas labāk? Esam apkopojuši dažādus ieteikumus un informāciju, kā mācību procesā skolēni var izmantot arī portāla Uzdevumi.lv iespējas, lai gatavošanās gaidāmajiem pārbaudījumiem būtu pēc iespējas efektīvāka, mierīgāka un veiksmīgāka.

Sagatavojies mācību procesam

Lai Tavs prāts būtu atpūties un gatavs darbam, pievērs uzmanību savai miega kvalitātei. Centies doties gulēt laicīgi, pirms miega izvairies no ilgstošas ekrānu lietošanas un izgulies vismaz 8 stundas. Mācībām iekārto sev ērtu un klusu darba vietu, parūpējoties par to, lai nekas nenovērš Tavu uzmanību no zināšanu apguves un nostiprināšanas.


Izveido darba plānu

Lai neko nepalaistu garām, gatavojies eksāmeniem laicīgi un pakāpeniski. Sastādi savu mācību plānu. Sāc ar to, ka apkopo eksāmenu sarakstu, kuriem Tev jāgatavojas, un ieplāno dienas un laikus, kad veltīsi nedalītu uzmanību mācībām. Portālā atradīsi 9. un 12. klases eksāmenu sarakstu ar saitēm uz treniņuzdevumiem, kas palīdzēs gatavošanās procesā: Atvērt eksāmenu sarakstu


Žetonu vakara afiša


No 25. līdz 29.aprīlim Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas (turp. BPVV) 4 izglītojamie - Anna Logina, Zane Staģe, Gintars Salmanis, Lūkass Gabriēls Alpe - un 2 pedagogi – Krista Medne, Karīna Romanova – bija devušies mobilitātes braucienā uz Spāniju, Ourensi Erasmus+ programmas 2.pamatdarbības starpskolu stratēģiskās partnerības projekta „My e-story” (projekta nr. 2020-1-ES01-KA229-078654_2) ietvaros.
Visu nedēļu izglītojamie un pedagogi piedalījās mācībās, kurās apguva dažādus digitālos rīkus, piemēram, PicLits, Genially, Storybird. Skolēni aktīvi sadarbojās ar pārējo dalībvalstu (Turcijas, Portugāles un Spānijas) audzēkņiem, strādājot grupās, spēlējot saliedēšanās spēles un dodoties kopīgās ekskursijās.
Tāpat notika dažādas ekskursijas, kurās Spānijas partneri iepazīstināja ar sev nozīmīgiem apskates objektiem. Tika apskatītas dažādas katedrāles, kanjons, Vigo universitāte, Galīsijas parlaments.
BPVV Erasmus+ programmā īstenoto projektu “My e-story” līdzfinansē Eiropas Savienība. Vairāk par Erasmus+ programmu var uzzināt Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) mājaslapas www.viaa.gov.lv sadaļā Erasmus+ un programmas mājaslapā www.erasmusplus.lv.

  


Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā (turpmāk BPVV), aktu zālē, siltā 29.aprīļa rītā norisinājās „Baltā galdauta svētki”.

“Baltā galdauta svētki” būtībā ir ģimenes diena. Šī diena ir dzīves ritma godināšana, kad laiks sakļauj dzimtu kopā. Māte ir svēta un godājama, arī maize, tās smarža ir svēta un tikpat godājama. Ir jāceļ godā latviskās tradīcijas, īpaši izvērtējot sevī esošās īpašības – godīgumu, strādīgumu, mīlestību, saticību, godaprātu un mīlestību pret savām senču saknēm, skolu un dzimteni.

Svētkos piedalījās BPVV klašu izglītojamie, kursu audzēkņi un pedagogi, vienoti kopā ieklausoties saimnieces, pirtnieces un mājražotājas Arnitas Melbergas emocionālajā stāstījumā par maizes cepšanu un tās smaržu, senlatviešu tradīcijām un ģimenes vērtībām. Kopīgi ar smaidu sejās sadzirdējām Krevicu ģimenes dziedājumu, kurš priecēja, jo tajā varēja saklausīt dzimtenes godāšanu, ģimenes saišu stiprināšanu un patiesu sirsnību.


22.04.2022. Rīgā, Ķīpsalas starptautiskajā izstāžu centrā, 14 jaunieši un divas pedagoģes no Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas (turpmāk BPVV) apmeklēja jauno profesionāļu meistarības konkursu “SkillsLatvia 2022”.

Šogad konkursanti tikās klātienē, lai pārbaudītu savas prasmes. Konkurss kalpo par unikālu satikšanās platformu izglītības iestādēm, darba devējiem un jaunajiem speciālistiem.

Izglītojamie piedalījās meistarklasēs, bija iespēja izmēģināt zīmēšanu ar 3D pildspalvu, pārbaudīt pirkstu veiklību, veidot arhitektūras tehniskos zīmējumus datorā.

BPVV izglītojamā Daniela Sīmane atzīst: “Ieguvu vēlmi piedalīties šajā konkursā! Aplūkojot jauno profesionāļu,  frizieru darbošanos, iepriekš teiktu - es arī tā vēlos, savukārt, tagad varu teikt - es arī tā māku! Šogad biju konkursa vērotāja, bet nākošajā gadā labprāt konkursā piedalītos arī pati!”


22.04.2022. Rekavas vidusskolā notika “Skolu jauniešu pašpārvalžu sadraudzības vakars”, kurā piedalījās Balvu novada izglītības iestāžu pašpārvalžu izglītojamie. Pasākumā piedalījās arī Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas (turpmāk BPVV) pašpārvaldes izglītojamie.

BPVV izglītojamie Rekavas vidusskolā tika sirsnīgi sagaidīti, iepazīstināti ar  izglītības iestādes vidi, kā arī Rekavas kultūras centra darbību.

Sākumā jaunieši piedalījās  interaktīvās spēlēs, kuras saistītas ar iepazīšanos. Katra izglītības iestāde bija sagatavojusi prezentāciju  un  iepazīstināja ar skolu, kurā mācās, kā arī  vēstīja par sasniegumiem, kurus ieguvuši, piedaloties dažādās aktivitātēs kopā ar pašpārvaldi.

Jauniešu pašpārvalžu dalībnieki kopīgi pavadīja laiku sarunās pie cienasta un tējas tases. Piedalījās arī dažādās aktivitātēs, kur bija iespējams iegūt jaunas zināšanas. Kā atzīst jaunieši, šādi sadraudzības vakari ir veids, kā iegūt jaunus draugus, pozitīvas emocijas, prasmes, kā arī lieliski pavadīt savu laiku.



Piektdien, 22.aprīlī, Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā viesojās sertificēts psihologs - atkarību profilakses speciālists, psihodrāmas un grupu terapeits Edgars Caics, lai runātu ar jauniešiem par atkarībām.

Atbilstoši skolēnu vecumposmam un aktualitātēm tika sniegta informācija par atkarību izraisošajām vielām un procesiem, to ietekmi uz bērnu un pusaudžu psihoemocionālo un fizisko veselību. Mudinātu skolēnus domāt kritiski par atkarības procesu un vielu lietošanas uzsākšanas cēloņiem. Nodarbībā vairāk tika izceltas vecumposmam raksturīgākās tendences, ekrānierīču pārmērības un jaunās atkarību izraisošās vielas, kā arī savstarpējo attiecību un mentālās veselības nozīme atkarības attīstībā.

Nodarbībās piedalījās BPVV 7., 8., 9. un 10.klašu izglītojamie.


Šodien, 21.04.2022., Balvu profesionālajā un vispārizglītojošajā vidusskolā (turpmāk BPVV) notika pēdējā nodarbība starptautiskā sadarbības projekta „Belikeyou” ietvaros, vairāku nodarbību ciklā izglītojamajiem apgūstot zināšanas par uzņēmējdarbību un video veidošanu. Šajās nodarbībās skolēni tika iepazīstināti ar ERASMUS+ iespējām, notika nodarbība, kā filmēt video ar mobilo telefonu, pēc kuras sekoja tikšanās ar vietējiem uzņēmējiem. Turpmākajās nodarbībās notika video veidošana. Pēdējā nodarbībā tika prezentēti izveidotie video un izvērtējām paveikto! Kā atzina viena no izglītojamajām,  tad veidojot video par uzņēmēja viedokli, bija iespējams vairāk pievērst uzmanību teiktajam un ieklausīties viedoklī. Nodarbības tiek vadītas starptautiskā sadarbības projekta „Belikeyou” ietvaros, kura mērķis ir veicināt uzņēmējdarbības lomu modeļa izvēli skolēnu vidū. Vairāk informācijas par projektu ir atrodama projekta mājas lapā https://www.belikeyou.eu/.



No 11. līdz 13.aprīlim Balvu profesionālās un vispārizglītojošās vidusskolas skolotājas Santa Kaša un Krista Medne pārstāvēja skolu Erasmus + projekta “PandemiArt” 2021-1-FR01-KA220-SCH-000031526 pirmajā starptautiskajā tikšanās reizē Parīzē, Francijā.

Mākslas kalpošana cilvēcei ir daudzpusības un kultūras daudzveidības simbols un mantojums. Māksla, vienlaikus palielinot mūsu izpratni par cilvēciskajām vērtībām, norāda uz to, kas mums šobrīd ir vajadzīgs šajā pandēmijas periodā. Ja ir kāda lieta, kas var glābt cilvēci, tad tā ir vispārēja vienotība. Mākslas pastāvēšanas iemesls nav atkarīgs tikai no estētiskām vērtībām. No vienas puses, tā dziedē mūsu dvēseles dziļākās brūces, no otras puses, tā satricina mūsu spriedumus un dogmas. Mūsu projekta aktivitāšu pamatā būs mākslinieciskās prakses, kas satuvina cilvēkus, iedvesmo un vieš cerību epidēmijas procesā, kas ietver Covid-19 radītās bažas un neskaidrības. Projektā mēs aplūkosim tradicionālās mākslas prakses un digitālās mākslas pielietojumu no iekļaujošas perspektīvas. Mūsu mērķis ir radīt mākslinieciskus produktus ar digitālu saturu, aplūkojot mākslu no novatoriskas un mūsdienīgas perspektīvas kā indivīda brīvas izpausmes līdzekli. Pandēmija neapšaubāmi skāra visas nozares. Tomēr var teikt, ka skolas, kas apmāca cilvēkus, ir vienas no visvairāk skartajām šajā procesā. Lai gan mūsu projekts ir izglītības iestāžu partnerība, tā būs mūsu privilēģija pozitīvi izmantot izglītojošas aktivitātes, lai pievērstu uzmanību Covid-19 ietekmei un aizsardzības pasākumiem ar sociālo atbildību.

Pirmajā tikšanās reizē ar partnervalstu (Turcija (Trabzon), Turcija (Antālija), Rumānija, Polija un Portugāle) pārstāvjiem tika izstrādātas mobilitāšu aktivitātes, diskutēts par projekta stratēģijām, finansēm, kā arī riskiem, kas var skart projekta aktivitātes, ņemot vērā šobrīd pasaulē pastāvošo situāciju.





Vai Jūs atbalstāt ideju par jauniešu debašu kluba izveidi?